تعمیر تاکومتر اتوبوس

تعمیر تاکومتر اتوبوس

تعمیر تاکومتر   اتوبوس– تعمیر انواع تاکومترهای دیجیتالی در دیجی برد- تعمیر سرعت سنج

تاریخچه تاکومتر:

تاکومتر در سال ۱۸۱۰ برای اولین بار توسط برایان دانکلین اختراع شد. این تاکومتر های مکانیکی بر اساس نیروی گریز از مرکز ، با اتصال کاسه جیوه ای  به وسیله نقلیه مورد نظر و یک قرقره جهت اندازه گیری طراحی شد.مجموعه مهندسی دیجی برد تعمیر تاکومتر اتوبوس و تاکومتر های پیشرفته را با نظارت کارشناسان متبحر و بهره گیری  از آخرین تکنولوژی دنیا را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد.

تعمیر تاکومتر اتوبوس:

تاکومتر وسیله اندازه گیری سرعت چرخش شفت موتور بر اساس RPM یا دور در دقیقه می باشد. معمولا تاکومتر ها به صورت دیجیتالی و آنالوگ هستند. از مزایای  سرعت سنج های دیجیتالی به داشتن صفحه نمایش و دقت اندازه گیری بالا می توان اشاره نمود. تاکومتر اتوبوس به طور پیوسته سرعت وسیله نقلیه را در خود ثبت می نماید.

تاکومتر دیجیتالی با توجه به تکنیک های اندازه گیری به دو دسته تماسی contact و غیر تماسی Non-contact طبقه بندی می شوند. در دسته Non-contact تاکومتر یا سرعت سنج نیازی به تماس فیزیکی با شفت دوار نیست که معمولا از یک بازتابنده روی شفت و یک لیزر مادون قرمز جهت اندازه گیری استفاده می شود.

در تاکومترهای غیر تماسی  هربار که شفت می چرخد و به لیزر برخورد می کند انعکاس نور از طریق یک سنسور مخصوص به تاکومتر وارد می شود .سرعت سنج تعداد دفعاتی که سنسور درزمان معین فعال شده  را محاسبه می نماید و نتیجه را به صورت دقیقه در خود ثبت و ضبط می نماید.

تاکومتر های تماسی به طور مستقیم با شفت دوار در تماس می باشد و چرخش چرخ پالس را ایجاد می نماید که توسط تاکومتر به دور در دقیقه بدل می شود. این مدل سرعت سنج  فاصله و سرعت خطی را محاسبه می نماید.

تاکومتر های دیجیتالی در صنعت حمل و نقل نظیر: اتوبوس،کامیون ، هواپیما و… ، ماشین آلات کشاورزی مانند تراکتور و.. به شکل گسترده به کار برده می شود. تاکومترهای دیجیتالی دارای یک حافظه داخلی می باشد و وقایع را در خود ثبت می نماید.

اکثر وسایل نقلیه گیربکس اتوماتیک و دستی دارای تاکومتر می باشند در واقع این قطعه یک ابزار مفید برای  سرعت بهینه و مشکلات دور موتور می باشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *